HTML

Önmagába Visszamutató Informatikai Vektor (idén az első)

2014.01.08. 13:47 Hargita Nándor Szólj hozzá!

Ahogy azt anno Plastik Józsi kifejtette több ízben, a számítástechnika képes olyan spirálba kerülni, ami téged mint felhasználót elképesztően sikeresen távolít el és küld egyre messzebb az eredeti célodtól.

Tegnap este végre elkészültem az indafotós Best of 2013 válogatással, hét előtt valamivel, és le akartam tesztelni IE-ben is, nehogy a szépen elrendezett képek csúnyán jelenjenek meg az év egyik legfontosabb posztjában.

Ehhez a Macbookomon VMWare virtuális gépben Windows 8-on IE11-et nyitottam, és be akartam lépni az Indafotóblog adminjára, hogy megnézzem a vázlatot.

A böngésző nem engedett be, úgy viselkedett, mintha nem lenne jó a jelszavam - ezt kizárandó nyitottam a virtuális gépen egy Chrome-ot, ami azonnal beengedett.

Ezen a ponton máris elment 15 percem a próbálkozásokkal, de még csak az elején járunk. Több oldalunkon is próbát kellett tennem a saját jelszavammal, hogy kizárjam a logindobozok hibáját. Később mutálni kezdtem a jelszavamat, hogy a különleges karakterek hibáját kiszűrjem. Ezt követően teszthozzásféréseket próbáltam ki, hogy az Indapass fiókom hibáját kiszűrhessem. Végül összehasonlítottam az IE11 és a Google Chrome által elküldött adatokat és kiderült, hogy az IE11 nem URLencode-olja az Indapass emailcímben a kukacot.

Ezt letesztelendő - már másnap reggel - felkerestem egy kollégát, akinek Windows 8-on IE10-e van, ő be tudott lépni, így a Windows 8 hibája is kizárható volt, nem mellékesen kizártuk azt is, hogy az URLencode-olatlanul küldött kukac okozná a problémát.

Így már volt elég anyagom, hogy összeállítsam a hibajelentést az indapass-os fejlesztőimnek, hogy megkezdhessék a nyomozást. Épp másolnám át nekik virtuális gépből a logokat, amikor kiderült, hogy nem működik a VMWare Fusion 5 és az OSX Mavericks között a copy-paste, ezért újabb 20 perc mehetett el hibakereséssel, végül a Fusion 6-ra frissítés és a VMWare Tools telepítése megoldotta a dolgot, így visszakanyarodhattam a logok reportolásához.

Mivel az IE böngészők cookie kezelése és kereshetősége botrányos - konkrétan nem találtam meg azokat a cookie-kat, amiket jelzett az IE11 inspektora (F12), hogy le lettek rakva, viszont privát böngészésben sem volt hajlandó beléptetni a böngésző az Indapass-ba, így elfogytak a debug lehetőségeim, és reseteltem a böngésző összes beállítását, majd újraindítottam a gépet.

Azóta működik.

Az eredeti célomat is elértem végül, igaz 12 órával az ellenőrizni kívánt bejegyzés publikálása után.

Címkék: ÖVIV

A bejegyzés trackback címe:

https://hargitanandor.blog.hu/api/trackback/id/tr155746847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása